PoKĽAKnutie v po(c)hode (6 & 7 Okt 2014)
09.október 2014, 16:30

Chlapci zo SHMÚ tentokrát zinkasujú hubovú polievku. Po slnku takmer ani stopa, a to sa na nás malo škeriť väčšinu času. Ako-tak sa ukazovalo podvečer prvého dňa a dobre vyťahalo krásne kľacké jesenné farby, pred ktorými sme sa nemohli nepokloniť. Ešte predtým treba ale pripomenúť piešťanské bahenné zábaly na ceste hore, ktoré boli napokon ďalším nezameniteľným znakom tohto tripu. Útulňa Javorinka kúsok pod Kľakom luxusne, k dispozícii všetko vrátane košatej myšacej famílie. Drevo sme si pekne popílili a nasekali (potom že na horách sa oddychuje), sviečke doplnili, aj jedna voňavá pre ezoterikov. Nakoniec sme nenocovali sami, ale s dvoma distribútormi čokolády z Bánoviec nad Bebravou, vďaka ktorým sa hudobným hitom tripu stáva song „Hush, hush, hush, hush“ (haš, haš, haš, haš) od Pussycat Dolls. Zakiaľ som zistil ako správne v peci založiť oheň, tak sme povinne vyúdili celú chalupu, ale nakoniec chvalabohu horelo a večer mohol nerušene pokračovať. Myši mi v noci zožrali salámu, marhy, a okrem toho ráno vôbec nepotešilo ani počasie. Keď som sa zobudil a šiel obhliadnuť stav vonku, tak som nevidel na pol metra od dverí. A v tomto duchu sa niesol celý boží deň. Viditeľnosť sa zlepšila až po zlezení dole do doliny do Vrícka na Turci. Tam sme si aj my mysleli, že to zapichujeme, lenže nakoniec nás čakalo ešte cca 5–6 km kombinovane chôdzovo-behavých na vlak. S Vlčákom to už pomaly začína bývať tradíciou. Ale inak kraj pekný, dva dni v pochode v pohode, určo ešte prídem(e), veď konieckoncov hrebeňovka Lúčanskej MF ešte chýba do itinerára.

► Parametre trasy
Deň 1:

Deň 2:
Javorina pod Kľakom -> Kľak -> Ostrá skala -> Vríčanské sedlo -> Vrícko(~ 9 km)