Horská hundranica (15 – 16 Jan 2016)
19.január 2016, 11:31

Po necelých troch týždňoch sme zase kus pošlapali do kopca aj z kopca a opäť v Krivánskej Malej Fatre! Tentokrát o kúsok západnejšie než naposledy - na Suchom a tentokrát s najuhundranejším človekom na zemeguli, to zas bolo! Spoločne s Hatoškom sme boli ešte pradávno na svojom prvovýstupe na Kráľovnú a teraz sa naše turistické chodníky po nekonečných rokoch konečne opäť skrížili. Síce znovuzrodenie prišlo až na druhý pokus, lebo na jeseň sme ten prvý museli kvôli nemilým udalostiam pár hodín pred štartom odložiť, ale hlavne že prišlo a nové úsilie bolo zavŕšené úspechom! Čo-to v týždeň výjazdu konečne nakydalo a dačo ešte pripadlo aj v čase tripu, tak sa konečne konala aj obstojná snehovačka.

Zo Strečna na chatu pod Suchým sme si po uvedomení veci (mohli sme si?) vybrali nie hrebienkovú červenú, lež nekonečne traverzujúcu modrú. Pravdupovediac, v hocijakých iných podmienkach než sme mali (do 20 centi sňahu) by to bola zlá voľba, takže spokojnosť. V lese bola síce miestami šmýkačka a tým pádom aj riťovačka, ale inak pokojný výšľap. Stopa prechodená po líškach, odhadol som to na cca tri páry stôp :D :wall: Na stromoch visel sneh, tak ho bolo treba občas spustiť na kolegu, detská radosť v očkách zo zasypania kamaráta nemala konca :bounce: Na chate pod Suchým sa ukázalo nielen hrejivé slnko miestnej atmosféry (a špeciálne kuchyne!), ale aj to exteriérové. Ej veruže bolo fajne, teda až na štyri morové rany po kombinácii kapustnice s horcom. Taká polhodinová chvíľka na rozjímanie a odľahčenie tela i mysle :X Ale inak sem určite prídite, chata má ešte stále a ako vždy ten najsprávnejší spirit (aj špirit) :salut:

Na druhý deň ráno pobrali sme sa na hrebeň, na samotný vrchol Suchého. Bieleho sypkého pribúdalo, hore cca 40 čísel. Mali sme tú česť vystupovať hore okrem iného aj s pánom Romanom Minarovičom, čoby človekom, ktorý minulý rok odbehol 350-kiláčové sólo Od Tatier k Dunaju. Na vrchole sme trafili zamračené aj s mliekom, ale na to som si na tejto hore už zvykol, nemám tu ešte ani jeden platný slnečný pokus. :pale: Smerom naspäť na chatu to v sniežiku prešmykovalo rýchlejšie ako na pešo v lete. Okoloidúci turisti boli extatickí z môjho vymrznutého vlasovo-mihálnicového stylingu až natoľko, že ma podchvíľou zastavovali a fotili si ma. Možnože je na čase vymeniť vibramy za život na móle. :neutral: Hatoško, okrem toho že samozrejme občasne zahundral, inak medzičasom podozrivo poslúchal a ani nespúšťal sneh zo stromov. Tak som ho odmenil dobrým obedom na chate, rozlúčili sme sa s tamojším osadenstvom a hybaj ho nazad dole k autu. Sranda ešte nastala kúsok pred finišom. Akémusi Bizónovi sme totiž pomáhali vyteperiť z extra strmého svahu pri Váhu slušnú siahovicu. Presne tú, nad ktorou sme sa deň predtým pozastavili a dobre ju ohundrali, že ako to na takom mieste mohol niekto píliť, veď to musel byť predsa nejaký manták :uch: :mrgreen: Ako vysvitlo, bučina z vertikálneho svahu bola vybraná špeciálne a mal by z nej byť nejaký pekný hudobný nástroj. Tak nech vám to hrá, decká! :husle:

Nám to na hundranici hralo výborne, úplná spokojnosť. Mottom tripu sa síce stalo nepriestrelné "Haters gonna hate!", no to len naoko preto, aby niekto nedajbože nemal pocit že sme sa mali až tak dobre. Faktom a pravdou však už v histórii navždy zostane, že zimný trip na Suchý rozhodne suchý nebol, naopak mal velice správnu šťavu. Ešte aj ten krvavý západ slnka na D1-ke medzi PN a TT so zadymenými Bohunicami presne v popredí to zaklincoval. Aj keď to teda v samom závere vyzeralo ako apokalypsa, opak bol pravdou a kiež by takýchto akcii bolo viacej! :ok:

► Parametre trasy
Deň 1

Deň 2
ch. pod Suchým -> Suchý -> ch. pod Suchým -> Starhrad -> Strečno (11,5 km; +500 výšk.m)

► Obraz
Niektoré foto by Hatoško.